Klarna

Såhär lägger du till Klarna som betalningsmetod i appen För att välja Klarna som betalningsmetod när du gör en beställning via appen behöver du ändra vilken betalningsmetod du använder när du är vid kassan, så du behöver inte skapa ett konto med Klarna utan det sker automatiskt. Klicka på ‘Ändra’ under betalningsalternativ, ‘Lägg till ny betalningsmetod’ och välj Betala Senare med Klarna. Du kan också lägga till Klarna som betalningalternativ genom att logga in på Mitt Konto. Din fakturaadress och leveransadress behöver inte vara den samma, men båda måste vara inom Sverige. Om beställningen inte går igenom Den övre gränsen för hur mycket du kan handla för varierar och bestäms genom en kreditvärdering som Klarna gör. Om din beställning inte skulle gå igenom kan du försöka igen och att handla för en mindre summa. Om du har problem med att göra en beställning med Klarna kan det bero på följande:
  • Klarna kan ha nekat din ansökan om att betala senare. Vi rekommenderar att välja ett annat betalningsalternativ eller att göra en beställning för en mindre summa.
  • Du kan ha en utestående betalning från en tidigare Klarna-faktura.
  • Du kan ha missat att fylla i en obligatorisk ruta när du skulle betala, t.ex. ditt födelsedatum. Eftersom Klarna-fakturor för svenska kunder är kopplade till kundens personnummer är det viktigt att denna informationen är korrekt.
Ska du göra en retur och har betalat med Klarna? Klicka här för mer information om hur returer med Klarna går till. Klarna-fakturor som betalas för sent eller inte betalas alls kan påverka din kreditvärdighet. Håll reda på dina fakturor genom att logga in på Klarnas portal här eller via Klarnas app.

Mån – Fre       9:00  18:00

Lördag           10:00  16:00

Söndag          Stängd